❄ Angels! ❄ / ❄ Engel! ❄

Well, now it’s the second day of Christmas, I’m in full blogging-swing, and therefore I show you this year’s angels. Plural. Last year we didn’t have a tree here with a landscape and an angel, last year we celebrated with my Mum and the extended family in her home in Freiburg. When Marcel and I went to the shop where they sell these angels, we couldn’t decide on one, and retrospectively chose one for last year, too. It must have been about half an hour later when Jens secretly went to this shop also, but the owner, with whom we’d had a chat before, told him that all angels were sold out (we know that there were at least 5 left). We think that he guessed that this must be the Dad and husband of the angel-buyers before and saved our Christmas-surprise with this little lie. 

ssl23908ssl23909

Nun ist der zweite Weihnachtstag und ich bin voll im Blogging-Schwung, und deshalb zeige ich auch noch die diesjährigen Engel. Plural. Letztes Jahr hatten wir keinen Baum hier, keine Landschaft und keinen Engel, letztes Jahr haben wir bei meiner Mutter in Freiburg mit der erweiterten Verwandtschaft gefeiert. Als Marcel und ich zu dem Laden fuhren, indem diese Engel verkauft werden, konnten wir uns nicht für einen entscheiden und wählten rückwirkend für’s letzte Jahr auch noch einen aus. Schätzungsweise eine halbe Stunde nach uns war Jens heimlich in diesem Laden, und der Besitzer, mit dem wir ein Schwätzchen gehalten hatten, sagte ihm, dass alle Engel verkauft seien (wir wissen, dass mind. noch 5 Engel da waren). Wir vermuten, dass er sich dachte, dass das der Vater und Göttergatte der vorigen Kunden war und unsere Weihnachtsüberraschung mit dieser kleinen Lüge gerettet hat.

1 Response to “❄ Angels! ❄ / ❄ Engel! ❄”



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s





%d bloggers like this: